Navimag-nificent! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tom De Bock & Liesje! - WaarBenJij.nu Navimag-nificent! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Tom De Bock & Liesje! - WaarBenJij.nu

Navimag-nificent!

Door: Bockie

Blijf op de hoogte en volg Tom

01 Maart 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Chicos y chicas!

Hier zijn we terug, ondertussen meer dan 2000 kilometer en 2 weken verder! Van Tierra del Fiego door Patagonie om nu in het Lakes District terecht te komen. Een pak groener en vooral heter!

Maar eerst het begin... Ik zat in Ushuaia. Nu ik moet zeggen dat ik niet zo onder de indruk was van de stad zelf. Veel te druk, te toeristich en te geforceerd 'el fin del mundo' willen zijn. Geef mij maar het meer bescheiden, onontgonnen en idyllische Puerto Williams. Maar de setting van Ushuaia blijft toch uniek! Met vooraan het zicht op het beagle kanaal en daarrond de bergen! En dat is wat ik dan ook wou doen een vierdaagse trekking in dat geweldige berglandschap...

Ik begon met een trekking naar een gletsjer en de Paso de Oveja. De eerste dag kwam ik nog 4 Duitse meisjes tegen (Ganz geil en ja michel ideaal tegen je midlife crisis ;-)), maar die waren op daguitstap en rond valavond terug naar de stad. Vanaf dan ben ik 2 dagen en nachten helemaal alleen geweest in dat immense landschap! Geen kat meer gezien en voor het eerst zo lang alleen gezeten, echt maf. Maar ik moet zeggen dat het deugd gedaan heeft en dat ik er van genoten heb! Effe bezinnen over het leven! ;-) En de landschappen waren echt prachtig. Het lukt me weer niet om foto's te downloaden, maar ik hoop ze snel mogeelijk te posten!

Die trekking kwam ergens in de middle of nowhere uit tussen Ushuaia en het NP tierra de Fuego. Ik kwam gelukkig snel en baan tegen en vandaar heb ik dan gelift! Mijn eerste lift so far en ja het was een makkelijke, amper 15 kilomter, ideale opwarmer! En toch, veel passage en nog meer dan een uur met mijn duim omnhoog gestaan! Nu het kan ook aan mij gelegen hebben, de trekking was zwaar geweest en mijn broek hing vol met modder en stof! En dan nog eens een baard van 3 weken, alicht zag ik er niet uit! ;-) Nu na een uur begon het ineens te gieten en kijk het werkte! Want geen 5 minuten later kreeg er toch iemand medelijden met mij en die gaf me een lift tot halfweg! Daarna direct terug een andere lift! Een chileens koppel met 3 kinderen. En zij hebben me de rest van de dag rondgereden in het park. Het was echt super, zo'n lieve mensen! Ze gaven me nog een bus chocomelk mee, maar das nu net hetgeen wat ik niet lust. De man was ee marinier (hij vertrok volgend jaar voor een jaar naar Antarctica, respect!) en piloot! Ze woonden in Punta Arenas en die man wou zelfs gaan vliegen met mij over de stad... helaas helaas, ik was maar even in Punta Arenas en moest al direct daarna mijn bus hebben naar Puerto Natales! wat een gemiste kans! Dus alvast 1 belangrijke les voor mezelf; minder plannen en meer liften! Zo kom je de meest verrassende avonturen tegen en het is de beste manier om je spaans te leren!

Maar ik hou enorm van de Chilenen, ze zijn zo gastvrij en sympathiek! Want op mijn busreis naar Puerto Natales, leerde ik een vrouw kennen uit Santiago. En als ik daar ben, mag ik bij haar blijven slapen! En ja voor zij met een dirty mind (jij bijvoorbeeld JVH! ;-), het is echt zonder bijbedoelingen, gewoon Chileense gastvrijheid!).

In Puerto Natales zou ik dan de Navimag nemen! Een ferry die 1 keer per week afreist naar Puerto Montt! Een tocht van maar liefst 1500 kilometer op 4 dagen langs de Chileens fjorden!
Nu ik wou gaan inchecken en wat bleek... de boot had 24 uur vertraging! 3 weken geleden is hij gecrasht tegen een eiland en sindsien is het een beetje chaos. Ze hebben zelfs 2 weken alles moeten annuleren en nu varen ze met een kleinere ferry. Dju ik had nog langer in Punta Arenas kunnen blijven en gaan vliegen als ik het vroeger had geweten! ach ja het hoort erbij...

1 dag vastgezeten in Puerto Natales dus, niet veel kunnen doen wegens het slechte weer, maar gelukkig konden we de dag daarna toch vertrekken! En ja het was geweldig! De boot was zeer basic en krap. Piepkleine cabins, een beetje als een treincoupe. Het eten was zoals op de VRT (zoutloos), maar voor de rest hadden we een geweldige tijd! We hadden super weer, dus hele tijd buiten op het dek gezeten en genoten! Er is gewoon niets. Je passeert 2 piepkleine dorpjes en verder duizenden eilandjes. Je ziet walvissen, dolfijnen, zeeleeuwen, ... Je had prachtige znsopgangen, het was magisch!

En ja s'avonds was het weer dik feest aan boord! Vanaf er Amerikanen en Australiers bij zijn, eindigt elke avond mt drankspelletjes (king's cup is mijn favoriet!). Ja ik voel me terug 18! ;-).

Aangekomen in Puerto Montt ben ik met 2 bootvriendjes naar Chiloe geweest. Een eiland (meer een archipel) onder Puerto Montt. Ook weer prachtig en een totaal andere sfeer als het vasteland. Enwat en ler eten! Een van de specialiteiten is Curanto, eem mix van mosselen, schelpen, kip en worst! Ze maken het klaar in de grond, waar ze ht dan bedekken met gras en stenen om een soort vn prespot effect te creeeren! Stijn een tip om thuis in den hof uit te testen!

Vandar ben ik dan verder gereisd over Puerto Varas naar Bariloche! Het weer is hier schitteend, meer dan 30graden en het is hier bijnder mooi! Ik ga weer een aantal dagen trkken en op 11 maart moet ik dan in Santiago zijn! Want de 12e komt ons vader toe om een road trip te maken van Menoza nar Salta! En hoe dat afloopt lezen jullie binnenkort ;-)

  • 01 Maart 2011 - 13:21

    Nora:

    Heeeey Bockie,

    goed bezig hé! Tedoeme ik ben jaloers zeg, een schijtluis als ik (toch op vlak van alleen reizen) kan er een puntje aan zuigen!
    En ja nostalgie, zoals Niels al zei, het fragment op de Pappenheimers nog eens op de show van de Vlaamse televisiesterren zien, altijd lachen!
    Eeuwige roem bij jouw terugkomst, dat staat vast!
    Zorg er maar voor dat je snel weer foto's kan uploaden, ik wil beelden bij die verhalen! Bijvoorbeeld een foto van die beruchte Natales om alle dirty minds te sussen? ;)
    groetjes!!

  • 01 Maart 2011 - 13:43

    Tom De Bock & Liesje!:

    euh ja ik heb er van gehoord die televisiesterren.... Heeft Niels daar persoonlijk voor gezorgd? Merci he! Welk fragment was het? Nu gelukkig zit ik hier ver genoeg weg! ;-)

    Mja de foto's krijg ik nog er steeds niet op, maar iemand is goed bezig geweest om Alle foto's van de Antarctica boot met mij te taggen! je vind ze allemaal terug op facebook... daar gaat mijn goede reputatie ;-)

  • 01 Maart 2011 - 16:20

    Hilde:

    Amai Tom, het is toch steeds leuk om het vervolg van deze bijzondere reis te lezen. Het leest zeeeeer vlot!
    Je was nog eens te zien op een stukje van de Pappenheimers, best wel grappig. Het was tijdens de vlaamse televisieshow(dacht ik toch). het stukje waar je zegt "ik kan er efkes niet opkomen" . En voila, we zaten weer ineens kaarsrecht in de zetel!
    Nog een vraagje, hoe zit het met de auteursrechten op de reisverhalen? Robbe moest een spreekbeurt doen en het ging over jou! Vooral de trip naar antarctica hebben we wat uitgesmeerd, en de supermooie foto's hebben we ook gebruikt !!
    Amuseer je !

  • 01 Maart 2011 - 17:56

    Mami D'Amélie..:

    Proficiat Bockie!! Deze trip wordt vast en zeker één van jouw grote levensverhalen, tenminste... 'als je er dan nog efkes kunt opkomen' hé.. Nog vele supermooie ervaringen -:) !!

  • 02 Maart 2011 - 16:47

    Jacqueline:

    Hoi Tom,

    Je kent me niet, maar ik heb van je vader deze site gekregen.
    Ik vind het echt geweldig wat je allemaal meemaakt.

    Heel veel succes tijdens je verdere trip.

    Groetjes, Jacqueline

  • 03 Maart 2011 - 17:10

    Meneer Verbercht:

    "1 dag vastgezeten in Puerto Natales"...ocharme, ocharme! Ik zit hier verdorie al een heel week vast in een verdomd leraarslokaal in Zzzzzzzzandhoven! ;-)


  • 05 Maart 2011 - 17:17

    Laurence:

    Hey!!!
    Ik heb nog niet gereageerd tot nu toe, maar ik volg je wel op de voet hoor! Klinkt allemaal ongelooflijk, maar het alleen reizen is niet altijd evident hé? Ik spreek uit ervaring... Ik heb net een weekje Hong Kong gedaan, dan Japan en zit nu op de Filippijnen. Misschien is Azië een idee voor je volgende trip?
    Y qué tal tu español? Va mejorando?
    un beso y cuidate

  • 07 Maart 2011 - 15:19

    Melanie Van Vugt:

    Beste Tom,

    Je bent een echte avonturier. Je zit op de meest eenzame en mooiste plekken en ontmoet de leukste mensen. Dat is nog een reizen!!!
    Wat een unieke ervaringen. Heel bijzonder dat je vader binnenkort komt. Nu samen op stap en jij bent de expert veel plezier en een goede reis.
    Melanie van Vugt

  • 10 Maart 2011 - 21:48

    Reiner:

    Hey Bockie, terug van weggeweest en op antenne...naast 'den Trotter', 'Lonely Planet' blijkbaar nu ook "den Bockie gids" verkrijgbaar. Tof om je avonturen te delen..ik ga er helemaal in op (vrienden van ons zijn er nu ook, dus herkenbaar) Keep on writing! Kijk uit naar volgend verslagje,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Bockie goes south america

Recente Reisverslagen:

21 November 2011

This is it! The End! A blog to say goodbye!

14 November 2011

Volcano!

09 November 2011

La Isla Bonita!

31 Oktober 2011

Welcome to the jungle

20 Oktober 2011

Finally! There must be an angel (fall)!
Tom

Jawel, het is zo ver! Op 9 januari begint mijn tocht van 11 maanden door Zuid- en Midden-Amerika! Ik en mijn rugzak beginnen in Buenos Aires, 6 maanden later komt mijn lief Liesje me vergezellen in Costa Rica en waar we eindigen... dat zien we nog wel!

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 124505

Voorgaande reizen:

09 Januari 2010 - 23 November 2011

Bockie goes south america

Landen bezocht: