Two months off! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Tom De Bock & Liesje! - WaarBenJij.nu Two months off! - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Tom De Bock & Liesje! - WaarBenJij.nu

Two months off!

Door: Bockie

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 Maart 2011 | Chili, Valparaíso

wel vrienden,

Geen groot nieuws, wel wat korte berichten...

Vandaag vier ik mijn 2 maanden van huis! En dat met een chileens wijntje in het charmante en kleurrijke Valparaiso! Het is nog te vroeg om terug te blikken, maar toch... Nooit gedacht dat alleen reizen zo vlot en makkelijk zou gaan. Chili en Argentinie zijn dan ook ideale landen om te starten. Het voelt vaak westers aan, het is heel veilig en comfortabel om te reizen, alles is perfect geregeld, het transport loopt als een trein, de hostels zijn netjes... En ja vooral de mensen hier doen je meteen thuis voelen, zo vriendelijk, gastvrij sociaal en hulpvaardig! Bovendien zit ik -dankzij de vele trekkings- perfect op budget! Dus so very far, so very good! En ja voorlopig mis ik eigenlijk weinig van thuis, buiten jullie natuurlijk (nee nee zonder melig te doen echt wel!)

En ja de muziek daar hebben we het eigenlijk nog niet over gehad! Er sijpelt hier maar weinig nieuwe muziek door. . Nostalgie troef! Ik hoor vooral veel classics (stones, beatles) en knuffelrocksongs uit de '90s (extreme! Take that!). Het zijn de landen om als tribute band aan de bak te komen! Overal zie je affiches hangen van covergroepen van Metallica, RHCP en ja zelfs sombras purpuras!
Het meest recente dat ik gehoord heb is 'love the way you lie'! En ja in een winkel in Ushuaia hoorde ik zelfs 'alors on danse'! Een brusselaar door de boxen in de meest zuidelijke stad, toen kwam mijn vaderlandse trots toch naar boven. Maar dat is het dan. En ik kon het niet laten, onlangs toch eens naar de Ultratop gekeken en ik ken bijna 80 % niet meer! Zo snel gaat het,maar soit ik mag er mee niet mee bezig houden. Alleszins wie nog nieuwe, muzikale tips kent... Mijn Ipod moet dringend ververst worden!

Terug naar het reizen... Sinds mijn laatste blog nog 2 bijzonder mooie, maar zware trekkings gedaan!

De eerste was in Bariloche! Damn, Bariloche is super! Het zwitserlandgevoel (maar dan grand cru) dook weer op; bergen, meren, enorm lekkere chocolade en ja je kan zelfs op de foto met een sint benardushond! Zoll!
Maar de trekking ging dus door het Nationaal Park Nuahual Hapi achter Bariloche. Op de bus leerde ik een Amerikaans koppel - ervaren trekkers - kennen. Zij gingen in 3 dagen van Colonia Suiz naar Catedral, een tocht van 40 km en ik sloot netjes met hen aan... De 2e dag was een enorm zware trek, van Laguna negra naar San Martin, blijkbaar een stuk voor ervaren klimmers. We hebben er 12 uur over gedaan, het was
zwaar klimmen (1000 meter), maar het zicht boven op de tocht was onbeschrijfelijk (de foto's zullen weer meer zeggen). Na achten kwamen we dan aan in de refugio, bekaf, we konden echt geen 'pap' meer zeggen, zeker die Amerikanen! :-) En ja ik heb me laten gaan, ik had echt geen kracht meer om mijn kookstel boven te halen en heb daar in de hut toch gezondigd en een menu besteld. Man het heeft nog nooit zo gesmaakt en het was gewoon rijst met (wel lekker) vlees! Stilletjes genieten! Het is raar, hoe zwaarder de trekking, hoe groter de voldoening achteraf.


Voor de 2e trekking reisde ik door vlak over de grens in Chili. Een trek van 4 dagen (banos de Caulle) langs de vulkaan Puyehue. Hier vond ik aansluiting met een zeer fijn Canadees koppel (ik kom op die trekkings precies alleen nog maar koppels en Israeli's tegen!). Het letterlijke hoogtepunt is de beklimming van de vulkaan zelf! 1600 meter klimmen tot 2200 meter hoogte! Yep we hebben het gevoeld. Het was zo steil, het voelde aan alsof je een eindeloze trappentoren beklom. Maar alweer een memorabel zicht! Nadien kwam je in een vulkanisch landschap terecht....Heel surreel en totaal anders met wat ik de afgelopen weken gezien heb! Het was net die dag bloedheet, dus het voelde een beetje aan alsof we door de woestijn liepen. Ook hier was er niets, gelukkig af en toe wel een stroompje om water te nemen. De zon brandde echt op ons lichaam en ondanks het vele smeren, toch pittig verband in de kuiten! Heb me in ushuaia een afritsbare trekkersbroek gekocht (yup liesje alleen de teva's ontbreken nog :-) en ik was zo blij dat ik er alles even van kon afritsen! Maar dat was dus niet zo verstandig. Soit de trip wa supermooi! we kwamen aan in thermische baden, vandaar was er nog een trek naar geisers.... yes it had it all.

De laatste dag stonden we in de ochtend al terug beneden en ik had besloten om nog een tussenstop te maken in Agua Calientes, een thermisch badplaatsje op de weg naar Osorno! yep Agua calientes ofte heet water in het nederlands! En ja dat is niet gelogen en dat hebben we weer gevoeld! auch voor de 2e keer die kuiten verbrand in zo'n thermisch bad! het voelde echt alsof ze er kokend water opgoten! maar kijk even doorbijten en daarna was het genieten (klinkt nu wel masochistisch, toch een verborgen trekje? ;-))! Bovendien nam ik dezelfde avond nog de nachtbus van Osorno naar santiago, dus een grondige wasbeurt was niet overbodig! Mijn mede busreizigers zullen me dankbaar zijn!
En ja rode kuiten en witte billen het heeft wel iets! de kleuren van den Antwerp! Ole!

Over Antwerpen gesproken (leve de bruggetjes :-)). In Bariloche kwam ik voor het eerst sinds mijn start in Buenos Aires nog eens een vlaamse tegen, vant stad dan nog wel en ze zat geregeld int Zeezicht! Gwen, ze volgde er 2 weken Spaanse les en dan reisde ze verder door in Argentinie. Wel Gwen als je meeleest, twas fijn, hopelijk tot in het Noorden en anders int zeezicht he!

Oh ja tussen de 2 trekkings door nog een dagje gaan raften, yep we zitten niet stil! Mijn eerste keer en het was zeer fijn!

En morgen reis ik terug van Valparaiso naar Santiago een dagje city hopping en dan de dag daarna... yep hij komt! Onze vader! Ik wacht hem op in Santiago en dan reizen we meteen verder naar Mendoza voor onze road trip naar Salta! Voorlopig zal ik iets minder aan het euh trekken komen, allicht pas terug in Bolivie (ja het werkt echt verslavend). Maar er staat ons een fikse tocht te wachten! To be continued...

Hasta Luego!

PS: Ik lees dat Erika Van Tielen zwanger is!! Moet dat niet gebeurd zijn rond de opnames van de Pappenheimers? Is de vader al bekend? :-) Meer showbizznieuws altijd welkom!


Tommie



  • 11 Maart 2011 - 07:12

    Ariane VDH:

    You lucky bastard! :-) Geniet van je trip met de papa...dat is absoluut iets om te koesteren en de rest van je leven mee te dragen. x

  • 11 Maart 2011 - 07:20

    J°:

    Ok, nu wordt het pijnlijk... voor ons :)
    Ma bon, geniet geniet geniet!

    ps: Gerd Schelfout, cameraman en vriend half jaarke, is de papa - ge ziet wat er van komt als ge niet thuis blijft :D

    nog showbizz: Eddy Wally waarschijnlijk fin de carrière na hersenbloeding dit weekend (ligt nog in kliniek, naar verluidt gedeeltelijk verlamd)

  • 11 Maart 2011 - 12:24

    Hilde:

    Weerom zeeeer mooie foto's! Je ziet er wel uit als "nen echte". Kan ook niet anders met al die kilometers in de benen ! Bij mij zitten ze er nog niet in. Ben net naar de bakker gefietst, 'lees : fiets na half jaar vanonder het stof gehaald', maar man man man, wat een wind. Maar we krijgen zacht en zonnig weer, leuk toch hé. Van bruinverbrand kunnen we nog niet meespreken natuurlijk! Wereldnieuws hier is de tsunami in Japan, een hele zware, deze morgen gebeurd. Er waren al life beelden te zien, echt wel erg hoor.
    Heel leuk om te horen dat het je zo goed gaat en hopelijk blijft dat duren. Ik wens je een fijne verlenging toe samen met onze pa! Spaar hem wat hé, we hebben hem nog nodig,...
    Good luck and take care !

  • 11 Maart 2011 - 21:31

    Liesje:

    Euh, dus je hebt 'maar' twee maanden nodig gehad om de zin van een afritsbare, sneldrogende, zo modieuze trekkersbroek in te zien? Mooi! Maar, sjoeke :-) ... Teva's?... Dat zou echt wel het begin van het einde zijn hoor! :-) (Sorry, Eva, zelfs met respect voor de jouwe!) XX

  • 13 Maart 2011 - 11:51

    Kevin:

    Jow Bockie,

    Ik zou zeker Timber Timbre (met de gelijknamige plaat Timer Timbre) op je Ipod uploaden, echt wel mijn plaat van het moment en ideale trekkersmuziek als je 't mij vraagt!
    Enjoy!

    K

  • 14 Maart 2011 - 09:35

    Evie:

    Klinkt weer geweldig!
    Geniet van de roadtrip nu, klinkt als relaxtijd voor jou maar waarschijnlijk ook wel boordevol ervaringen en belevenissen!

  • 16 Maart 2011 - 07:29

    Louis Claes:

    Geweldige verhalen,ik geniet,U nog meer.Groeten aan uw vader.

  • 22 Maart 2011 - 07:52

    Pierre De Decker:

    dag tom,
    keep on trucking,
    voor de i - pod : cw stoneking (geschifte retro-new orleans & folk uit australië, vorige week in excellenten doen gezien in de botanique, de songs lijken jaren 30'-40' covers, maar zijn vooral straf origineel gerief)
    see you,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Valparaíso

Bockie goes south america

Recente Reisverslagen:

21 November 2011

This is it! The End! A blog to say goodbye!

14 November 2011

Volcano!

09 November 2011

La Isla Bonita!

31 Oktober 2011

Welcome to the jungle

20 Oktober 2011

Finally! There must be an angel (fall)!
Tom

Jawel, het is zo ver! Op 9 januari begint mijn tocht van 11 maanden door Zuid- en Midden-Amerika! Ik en mijn rugzak beginnen in Buenos Aires, 6 maanden later komt mijn lief Liesje me vergezellen in Costa Rica en waar we eindigen... dat zien we nog wel!

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 124511

Voorgaande reizen:

09 Januari 2010 - 23 November 2011

Bockie goes south america

Landen bezocht: